دانش آموزان متقاضی و داوطلبین گرفتن مدرک دیپلم

شرایط و مراحل دریافت دیپلم

دانش آموزان متقاضی و داوطلبین گرفتن مدرک دیپلم به چند دسته اصلی تقسیم میگردند :

  • ۱. دارندگان مدرک سیکل :
  •  
  • این دانش آموزان محترم قبل از اینکه دروس عمومی دبیرستان خود را بگذرانند ، باید پایه نهم که ۳۳ واحد هست پاس کنند تا بتوانند در دوره دبیرستان نظام جدید ثبت نام کنند.
  • لازم به ذکر هست که پایه نهم را هم از طریق مدارس و هم از طریق شرکت در آزمون آموزش و پرورش میتوانند دریافت کنند ، شاید سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد که این دو راه چه فرقی باهم دارند ؟ پاسخ این است که هزینه پایه نهم در مدرسه کمی بالاتر از آزمون آموزش و پرورش است.

۲ـ دیپلم ردی ها

کسانی که واحدهای عمومی (۶۳ واحد) را گذرانده اند و دیپلم آنها ناقص است:
این دانش آموزان محترم تعداد واحد مشخص شده دروس مهارتی (۴۳ واحد) را در آموزشگاه بگذرانند و پس از کامل شدن ۱۰۶ واحد دیپلم آنها کامل و از آموزش و پرورش صادر خواهد شد.

٣ـ کسانی که دیپلم دارند

جهت گرفتن مدرک دیپلم مجدد کافیست واحدهای مهارتی را در این مرکز بگذرانند واحدهای عمومی از مدرک دیپلم قبلی ایشان تطبیق داده میشود و دیپلم خود را با موفقیت خواهند گرفت.

۴ـ کسانی که مدرک سیکل ندارند

این دانش آموزان در ابتدا برای اخذ مدرک سیکل یا نهم به آموزش و پرورش مراجعه میکنند و در طرح جامع شرکت نموده و مقطع راهنمایی را در یک امتحان میگذرانند و بعد مانند توضیحات شماره ١ اقدام میکنند.

تعداد واحد هایی که از اول تا پایان دوره دبیرستان ( یعنی مقطع دهم ، یازدهم و دوازدهم )  باید پاس کنید تا به دیپلم برسید ۱۰۶ واحد هستش که :  ۲۱ واحد دروس سال دهم ،  ۲۱ واحد دروس سال یازدهم ، ۲۱ واحد دروس سال دوازدهم که جمعا ۶۳ واحد به عنوان دروس عمومی در مدرسه میگذرانید و همزمان با عمومى ۴۳ واحد دروس مهارتی را در آموزشگاه ما میگذرانید و در طی پانزده ماه  ۱۰۶ واحد تکمیل و دیپلم شما کامل خواهد شد و موفق به اخذ دیپلم رسمی از آموزش و پرورش میشوید و بدون پیش دانشگاهی و بدون کنکور وارد دانشگاه میشوید.

توضیحات درباره دروس عمومی

دروس عمومی چیست؟ 

به دروسی گفته می شود که در تمامی رشته ها باید گذرانده شود و برای دریافت دیپلم رسمی از آموزش و پرورش الزامی می باشد و بدون آن دیپلم رسمی صادر نمیگردد ، گذراندن این دروس بصورت ترمی می باشد و حداکثر انتخاب واحد آن در هر ترم ۱۸ واحد است ، مجموعاً ۶۳ واحد از واحد های دیپلم را در برمی گیرد .

۱.دیپلم ردی ها و دارندگان مدرک قبولی سال سوم نظام قدیم و یا دوم نظام جدید نیازی به گذراندن دروس عمومی ندارند.

۲.افرادی که  به هیچ وجه موفق به گذراندن دروس عمومی نشده و یا دوره اول و دوم دبیرستان را به طور کامل نگذرانده اند ، می توانند به صورت غیر حضوری در یکی از مراکز آموزش از راه دور ثبت نام نمایند.

۳.در این موسسه، علاوه بر مشاوره دروس مهارتی  ، مشاوره دروس عمومی نیز توسط کارشناسان مجرب به صورت رایگان انجام می گردد.

۴.شایان ذکر است ثبت نام دروس عمومی از سه ترم پاییز (مهر ماه)، زمستان (دی ماه) و تابستان (تیرماه) انجام می گیرد.

دیپلم در کرج معتبر اقساطی آسان

توضیحات درباره دروس مهارتی گرافیک رایانه

دوره مهارتی ( گرافیک رایانه ای ) چیست ؟

دیپلم گرافیک رایانه ای یکی از رشته‌های مهارتی شاخه کاردانش آموزش و پرورش است. این دوره ۴۲.۵ واحد درسی از نوع مهارت بوده و دارای ارزش کاربردی هنری بسیاری است. در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری هنرآموزان با اصول طراحی گرافیکی سیاه و سفید و رنگی، کار با کامپیوتر، تایپ و فتوشاپ آشنا شده و با اتکا بر دانش مبانی هنرهای تجسمی، رنگ شناسی، آشنایی با اینترنت، نظارت چاپ، فرم بندی و لیتوگرافی توانایی طراحی سربرگ، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر و طراحی جلد کتاب، صفحه بندی نشریات و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط را خواهند داشت. هر کدام از مهارت های دیپلم گرافیک شامل آزمون های تئوری و عملی میباشد و گرفتن نمره قبولی در این مهارت ها (حداقل نمره تئوری ١٠ و حداقل نمره عملی ۱۴ ) می باشد. البته ۴ نمره کلاسی توسط آموزشگاه برای دانش آموزان منظور می گردد بدین ترتیب قبولی تئوری در هریک از مهارت ها با اخذ نمره ۶ و قبولی عملی نیز با اخذ نمره ۱۰ امکان پذیر است. دیپلم گرافیک از پر طرفدار ترین دیپلم ها بوده و به علت طرح آسان از درصد قبولی بسیار بالایی بین داوطلبین برخوردار است؛ به طوری که میزان قبولی در رشته دیپلم گرافیک ۹۵% تخمین زده می شود. افرادی که در رشته دیپلم گرافیک ثبت نام می کنند باید علاوه بر مطالعه جزوات و نمونه سوالات، اطلاعات مختصری از راهبری کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای ورد و فتوشاپ داشته باشند. بدین ترتیب میتوان از قبولی در رشته دیپلم گرافیک اطمینان خاطر داشت.

مراحل گرفتن دیپلم

مراحل دریافت دیپلم

دروس مهارتی + دروس عمومی = دیپلم رسمی و معتبر

مدارک لازم برای ثبت نام

به سادگی هرچه تمام تر ثبت نام کنید نیاز به مدارک زیادی نیست!

کپی کارت ملی و شناسنامه

۲ قطعه عکس

اصل آخرین مدرک تحصیلی + کپی

پایان خدمت یا معافیت